Köpvillkor
Lagd beställning hos Storochliten.se (organisationsnummer 556818-9632) innebär ett samtidigt accepterande av våra försäljningsvillkor. Samtliga priser på Storochliten.se är inkl moms. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år. Vi levererar endast inom Sverige.
Ett beställningserkännande skickas direkt efter avslutat köp till angiven e-postadress. Det är viktigt att du anger en korrekt e-postadress för att få information om eventuell delleverans, förseningar etc.
Önskar du avboka en genomförd order behöver du kontakta vår kundservice för att se om detta är möjligt samt för att få en avbokningsbekräftelse.
För snabbast hantering hänvisar vi till vår telefonväxel 08-12 44 99 88
Notera att vi aldrig kan garantera att ett köp som har genomförts hinner avbokas.
Stor&Liten erbjuder alltid fri frakt, vid ett köp över 499kr. Är ordersumman lägre så tillkommer en fraktkostnad på 49kr.
Läs mer om frakt och leverans här.
Betalningsalternativ
Fakturabetalning
Betalning mot Klarna faktura med 30 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager. För att kunna betala mot faktura behöver beställningen skickas till din folkbokförda adress, och du behöver uppge korrekta och fullständiga personuppgifter.
Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift 29 kr samt dröjsmålsränta. Vid utebliven betalning går ärendet vidare till Klarnas inkassobolag Segoria och lagstadgade inkassoavgifter tillkommer.
För Klarnas villkor vid Fakturabetalning, klicka här.
Delbetalning
Du kan delbetala din faktura via Klarna konto. Delbetala från 1/24 av orderbeloppet, dock minst 50 kr i månaden. Du kan när som helst betala av hela den kvarvarande skulden. Då avslutas automatiskt ditt konto hos Klarna. Fullständiga villkor hittar du hos Klarna. Här finner du även SEKKI-blankett för Klarna delbetalning.
Kortbetalning
Säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard samt American Express. Inga kortavgifter tillkommer. Pengarna dras 1-2 dagar efter att vi skickat dina varor. Våra kortköp går via 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort. 3D Secure är en teknik framtagen av VISA för att verifiera dig som konsument när du betalar med ditt kort på Internet. Standarden används även av Mastercard. Fördelar för dig som konsument är att du får en möjlighet att verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren, vilket innebär mindre risk att kortet används i bedrägligt syfte. Inga kortuppgifter lagras hos oss, de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade.
Klarna Direkt
Med Klarna Direkt betalar du enkelt direkt i kassan med mobilt bank-ID. Pengarna dras 1-2 dagar efter att vi skickat dina varor. Aktivera tjänsten genom att logga in hos Klarna och registrera ditt konto.
För mer information besök klarna.se
Leverans
När du har genomfört din order så skickas din orderbekräftelse via mejl, och i denna anges den beräknade leveranstiden från att din order skickas från vårt lager. Leveranstid kan variera beroende på fraktsätt. Det kan uppkomma oförutsedda förseningar i leveransen, och verkar något avvika från vad vi meddelat i er orderbekräftelse så ber vid dig att kontakta oss så att vi kan se över orsaken till detta. Vi kontaktar även dig som kund om vi upptäcker och bedömer att vi inte kan hålla den utlovade normala leveranstiden. Du har rätt att avbryta ditt köp om vi inte uppfyller vår utlovade leveranstid enligt dessa villkor.
Ångerrätt
Som kund har du rätt att ångra och returnera korrekta leveranser inom 14 dagar från det att du eller ditt bud tagit emot varan enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
Ångerrätt gäller inte för varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl exempelvis underkläder, toalettsitsar, kosmetiska produkter eller amningsinlägg. Om en hälso- eller hygienartikel kommer tillbaka till oss i förändrat skick kommer varan att returneras på grund av hygienskäl, exempelvis om hygien remsan eller plombering tagits bort.
Är du osäker på om varan du köpt berörs av detta undantag ber vi dig kontakta vår kundservice.
Stor&Liten skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Besked om att du önskar nyttja ångerrätt skall mailas till oss på [email protected]. Returer får inte skickas som postförskott. Varan ska vara skickad till oss inom 14 dagar från det att du meddelat oss att du vill nyttja din ångerrätt.
För att returnera varan så använder du vår RETURTJÄNST
Kunden har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Notera kolli/Sändningsnummer och spara kvittot.
Om ovan alternativ på meddelande inte vill användas, kan Kunden använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (denna går att ladda ner här, på Konsumentverkets hemsida, eller som PDF direkt via denna länk).
Använd en tjänst avsedd för leverans till företag, så paketet inte går till ett ombud. Kunden ansvarar för returen fram till att den ankommer till vårt lager.
Returadressen är:
Stor&Liten
c/o Babyland Online
Molnebovägen 16
74451 Morgongåva
Efter att vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi varans pris. Det sker alltid inom 14 dagar från det att kund meddelat att ångerrätten önskar nyttjas.
Om varan är använd eller förändrad mer än vad som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktion förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag motsvarande värdeminskningen som uppstått i samband med hanteringen. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Varan behöver alltså returneras i det exakta skick som den mottogs. Kan varan inte returneras på detta sätt behöver du omgående kontakta Kundservice på [email protected] som bedömer om en retur kan göras.
Vid retur av en beställning med en vara på köpet ska även denna returneras. Detta gäller även presentkort på köpet. Är presentkortet använt dras den summan från den som återbetalas.
Returfraktkostnaden vid Ångerrätt bekostas av kunden. I de fall Stor&Liten skickar frakthandlingar till kunden skickas dessa endast digitalt per e-post, för att skrivas ut av kunden. Dessa är giltiga i 30 dagar. Om frakthandlingen hinner förfalla ombesörjer Stor&Liten inte längre returfrakten och kunden bokar och betalar den istället hos valfri speditör.
Mindre försändelser skickas enklast som brev eller paket till vårt lager, använd en tjänst avsedd för leverans till företag så paketet inte går till ett ombud. Om du vill kan du även köpa en förbetald fraktetikett av oss, kostnaden för returen beror på vad du ska returnera enligt nedan:
Kläder och skor: Returkostnad 39 kr
Små/Mellanstora produkter: Returkostnad 59 kr
Stora produkter: Returkostnad 159 kr
Beställningsvara, paket under 20 kg: 299 kr
Beställningsvara, paket över 20 kg: Returkostnad 499 kr
Beställningsvara, pallretur (t.ex elbil): Returkostnad 999 kr
Ev fraktkostnad återbetalas inte vid en retur
Vi hanterar inte byten och vi ber dig att returnera varan till oss och göra en ny beställning.
Ett år Öppet köp
Stor&Liten erbjuder ett års öppet köp på alla produkter förutom hygienartiklar och produkter som har ett bäst-före datum. Öppet köp gäller under förutsättning att varan returneras oanvänd och oskadad, i obruten originalförpackning och att alla typer av märkningar och klisterlappar finns kvar.
En vara som inte är i sådant skick att den går att sälja som ny godkänns inte.
ÖPPNA RETURTJÄNSTEN HÄR
Kunden har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Notera kolli/Sändningsnummer och spara kvittot.
Hygienprodukter, blöjhinkar och underkläder får endast returneras i oöppnad originalförpackning. För produkter av den här typen som inte kommer i förseglad förpackning gäller inte öppet köp.
Vid retur av en beställning med en vara på köpet ska även denna returneras om köpet inte längre uppfyller villkoren för erbjudandet. Detta gäller även presentkort på köpet. Är presentkortet använt dras den summan från den som återbetalas.
Vi hanterar inte byten och vi ber dig att returnera varan till oss och göra en ny beställning.
Returfraktkostnaden vid Öppet köp bekostas av kunden. I de fall Stor&Liten skickar frakthandlingar till kunden skickas dessa endast digitalt per e-post, för att skrivas ut av kunden. Dessa är giltiga i 30 dagar. Om frakthandlingen hinner förfalla ombesörjer Stor&Liten inte längre returfrakten och kunden bokar och betalar den istället hos valfri speditör.
Mindre försändelser skickas enklast som brev eller paket till vårt lager, använd en tjänst avsedd för leverans till företag så paketet inte går till ett ombud. Om du vill kan du även köpa en förbetald fraktetikett av oss, kostnaden för returen beror på vad du ska returnera enligt nedan:
Kläder och skor: Returkostnad 39 kr
Små/Mellanstora produkter: Returkostnad 59 kr
Stora produkter: Returkostnad 159 kr
Beställningsvara, paket under 20 kg: 299 kr
Beställningsvara, paket över 20 kg: Returkostnad 499 kr
Beställningsvara, pallretur (t.ex elbil): Returkostnad 999 kr
Ev fraktkostnad återbetalas inte vid en retur
Förlossningsgaranti
För oss på Stor&Liten är det en självklarhet att erbjuda förlossningsgaranti på alla babyprodukter. Garantin innebär att ni har rätt att returnera produkterna om graviditeten eller förlossningen inte skulle gå bra och gäller upp till 2 veckor efter förlossningsdatum. Vid tillämpande av förlossningsgarantin skall produkterna returneras oanvända i originalförpackning tillsammans med kopia av läkarintyg. Du kommer enklast i kontakt med oss genom att maila [email protected] eller ringa på 08-12 44 99 88.
Reklamationer
Om vi levererat en produkt som är felexpedierad eller defekt ber vi dig kontakta oss inom skälig tid från det att felet upptäckts för att hjälpa dig att lösa problemet. Detta gäller även emballage om varan i fråga är en säkerhetsprodukt eller på annat sätt en känslig produkt. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss.
Skicka ett mail till [email protected] med ditt ordernummer, en utförlig felbeskrivning och vid instruktion bilder och/eller filmklipp som visar felet.
Reklamationsrätten gäller fabrikationsfel. D.v.s. ett fel som uppstått vid tillverkningen och som skiljer varan från en likadan tillverkad utan fel. Detta betyder att solblekning, missfärgning, rost och punktering endast går att reklamera inom fem dagar från det att varan togs emot.
Reklamationsrätten gäller inte fel som orsakats av slitage eller brist på underhåll och service.
Vid en av Stor&Liten godkänd reklamation åtgärdar vi felet eller byter ut produkten mot en ny.
Reklamationsrätten gäller inte om kunden själv åtgärdat eller låtit åtgärda felet utan att Stor&Liten godkänt detta. Reklamationsrätten gäller inte om Kund orsakat felet.
Om någon vara saknas i en leverans ska Stor&Liten meddelas om detta inom skälig tid från det att försändelsen togs emot.
Stor&Liten står alltid för eventuella fraktkostnader samt övriga kostnader för returen tillbaka till oss vid en godkänd reklamation som skett inom skälig tid. Skälig tid gällande reklamationer anses vara inom två månader enligt Trygg E-handel.
När vi eller våra leverantörer skickar en ersättningsvara eller en ersättningsdel försöker vi välja det fraktsätt som är lämpligast men det är inte säkert att det blir samma som vid beställningstillfället. Notera att reklamationsrätten gäller för ursprunglig köpare, och inte längre gäller vid eventuell vidare försäljning.
Stor&Liten kan behöva kontrollera varan om felet inte kan uppvisas enligt instruktioner från kundservice. Villkoren för felsökningen får du av oss per e-post. Kan Stor&Liten påvisa ett produktionsfel godkänns reklamationen, och felet åtgärdas utan någon kostnad för Kund. Kan Stor&Liten inte påvisa ett produktionsfel sänds varan i retur, vanligtvis mot en avgift vilket kommuniceras i villkoren som Kundservice sänder per e-post.
I de fall Stor&Liten skickar reservdelar eller ersättningsvara till kund går denna till beställningsadressen om konsument inte meddelat annat.
I de fall Stor&Liten skickar frakthandlingar till kunden skickas dessa endast digitalt per e-post, för att skrivas ut av kunden. Dessa är giltiga i 30 dagar. Om frakthandlingen hinner förfalla ombesörjer Stor&Liten inte längre returfrakten och kunden bokar och betalar den istället hos valfri speditör.
Returadressen är:
Stor&Liten
c/o Babyland Online
Molnebovägen 16
74451 Morgongåva
Leverans och fraktskada
När paketet mottagits så ber vi dig att kontrollera beställningen, så att det är rätt vara/varor som levererats samt att allting finns med enligt ordern som du beställt. Skulle något vara fel i din order ber vi dig att meddela vår kundservice detta,
Om du har mottagit en vara som har skadats i frakten så ber vi dig att fota skadorna på emballaget och varan, och snarast möjligt sända bilderna i ett mejl till vår kundtjänst, [email protected]. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta till personal/ bud vid mottagandet av paketet. Vid behov av en omleverans så står Stor&Liten för kostnaden av frakt samt retur av den fraktskadade varan
Outlösta beställningar
Ej avhämtade paket - vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid outlösta paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 195:- om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 7-14 dagar innan den returneras till oss. Ev. fraktkostnad återbetalas ej.
Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer, du hittar kontaktuppgifter till ARN på deras hemsida www.arn.se. Postadressen är ARN Box 174, 101 23 Stockholm (om du skickar rekommenderad post ska den adresseras till ARN och inte till en specifik handläggare). Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida, den hittar du här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SV.
Garanti
Stor&Liten ger alltid 1 års garanti som gäller fabrikationsfel. D.v.s. ett fel som uppstått vid tillverkningen som skiljer varan från en likadan tillverkad utan fel.
Om det är ett fabrikationsfel på produkten kommer vi i första hand att reparera den och i andra hand att ersätta den med en ny vara.
- Garantin gäller Stor&Litens kunder och upphör då varan bytt ägare.
- Stor&Liten tillhandahåller inte, eller står för kostnaden för emballage.
Kontakta vår kundservice på [email protected] eller ring på 08-12 44 99 88 om Du vill åberopa garanti eller behöver service på en produkt som köpts hos oss.
Köpgaranti via Pricerunner
Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något problem inträffar. Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar.
Köpgarantin innefattar konsumenter som är bosatta i Sverige och gäller i de fall butiker inte tar sitt ansvar enligt lagen inom 60 dagar från ett köp.
Du som inte redan är medlem hos PriceRunner och besökt oss genom dem kan också ta del av Köpgarantin genom att inom 60 minuter efter ditt köp registrera dig. Att bli medlem hos PriceRunner är gratis och tar bara ett par minuter! Registrera dig för PriceRunner Köpgaranti HÄR.
För att Köpgarantin ska gälla så måste beställningen vara addresserad till dig personligen. Du är berättigad ersättning om något går fel med ditt köp såsom att varan är defekt, en enskild vara saknas vid leverans, varan är felaktig eller leverans uteblir.
PriceRunner Köpgaranti ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader utgår ingen ersättning.
Besök PriceRunner för en lista på undtantagna kategorier samt fullständiga finstilta villkor för Köpgarantin.
Kampanjpriser och Erbjudanden
Kampanjpriser och erbjudanden gäller endast köp gjorda under den tid kampanjen eller erbjudandet gäller. Om du inte har fått en bekräftelse på din beställning eller har problem att slutföra ditt köp ber vi dig kontakta oss per mail under kampanjtiden. Kampanjpriser kan inte kombineras med rabattkoder eller andra erbjudanden.
Vid avtal om eventuella specialerbjudanden gäller dessa i totalt 7 dagar från överenskommelse om inget annat anges. Dessa erbjudanden kan inte kombineras med andra rabatter eller kampanjer.
Personuppgifter
I samband med din beställning och/eller kontoregistrering godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med apoteksdatalagen och dataskyddsförordningen.
Informationen du lämnar om dig själv används av Stor&Liten och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy. I vår Integritetspolicy kan du även läsa om din rätt till dataportabilitet.
Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter eller där kunden har betalningsanmärkningar.
Copyright
Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, loggor, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara tillhör Stor&Liten eller deras leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.
Fel
Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i informationen på sajten och förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Stor&Liten reserverar sig för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida/annonser. Vi reserverar oss för att vissa produktbilder kan skilja sig något ifrån verkligheten och att viss produktinformation inte är slutgiltig. Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, felaktiga tekniska specifikationer samt för slutförsäljning eller uppenbara prisfel. Vi förbehåller oss rätten att korrigera och annullera felaktiga ordrar.
Frågor
Om du har några frågor om våra köpvillkor är du naturligtvis välkommen att kontakta oss per mail [email protected] eller per telefon 08-12 44 99 88. Vill du skicka fysisk post är vår adress till huvudkontoret Sveavägen 168, 113 46 Stockholm, Sverige.
Notera: Om du kontaktar Kundservice inom kort tid från det att du lagt en order hos oss, kan beställningen eventuellt komma att fördröjas då den behöver hanteras manuellt.
Dessa köpvillkor är uppdaterade och ändringarna gäller fr.o.m. 2023-06-01

till i din varukorg.